Thursday 12 May 2011

Model Handphone

(klik kat gambo bagi beso)

sape tak kenal handphone? henset? tipon bimbit? angkat tiak... good... ramei yang kenal... macam2 jenama ada, macam2 model ada, dan berbagai2 jenih kecanggihan yang ujud dan bakal ujud.. belas tahun dulu henset ni adalah simbol ke'best'san bagi seseorang individu... dari zaman henset besor bata sampai la henset halus bebenor... dan zaman sekarang? dah campur2 besor kecik saiz nye...


teringat koy zaman dedulu... kalu ada rodong2 balik kampung bawak henset je memang kagum la.. siap letak atas meja beb (tapi line tak de pun).. sebelum kedatangan henpon ni biasanye rokok dunhil kotak besar jadi simbul status.. kekadang masa tu koy perati jadi tabiat tokey2 gemor tepek henpon kat telinga.. iyeee koy tak tipu...henpon besor kotak ubat gigi.. tah amende tujuan nye pun koy tak tau.. bila di ingat2 balik kelako rasa... namun sekarang ni biasa je.. kalu tak de henset ni, adalah satu keanehan.. 


''sekarang ni derang dah lupakan aku... dulu aku lah yang dicari2... akulah yang disembah2...isk isk'' lorr sensitip la pulak dia ni.


''dulu tak sempat aku nak rehat... ada je orang cari... sampai muntah aku... sekarang orang dah tak peduli... habis madu sepah dibuang... aku kesunyian tau tak''. aishh simpati koy kat dia ni..


''dulu aku lah penyambung rindu, akulah penyambung kasih''..


''rilek bro...'' kata koy simpati.


''jasa mu tetap orang kenang'' tambah koy sambil menepuk nepuk simpati pada publik phone yang kesepian itu... mereka tak mengerti bicara kau dan aku wahai publik phone... dan koy berlalu pergi.. 

No comments:

Post a Comment